DISS

Måste skriva ett litet häst-inlägg nu, bara för att jag sitter och kollar på en massa hästsportaffärer.
Varför i HELVETE finns det så mycket hjälptyglar?! Jag tittade runt lite på vad det finns, och jag kommer seriöst få mardrömmar! Jag skulle aldrig sätta på min häst något sånt skit. Det enda jag skulle kunna tänka mig att rida på är graman (det har jag ridit honom på förut).

Enligt mig är hjälptyglar endast ett bevis på att man inte klarar av sin häst. Jag vet att jag kommer få en massa skit nu, men det är så jag tycker.
En sak är om man till exempel har martingal för att hästen drar upp huvudet, det har jag full förståelse för. Det har även jag på min häst när vi till exempel hoppar terräng. Det är alla "special-hjälptyglar" jag dissar.
En hel del av grejerna har jag inte ens någon aning om vad de är till för, och jag vill inte veta heller.

Nej, ni som har en massa hjälptyglar på era hästar borde verkligen tänka efter lite. Ni borde kanske träna bort problemet ni har istället för att sätta på hästen en massa skit?
Är det här rätt? Ska det verkligen få se ut såhär? Om någon ens försökte göra såhär på min häst skulle jag döda personen.




Bilderna är tagna från google


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0