Måndag

Sista dagen på lovet idag, skönt. Alltså, jag gillar verkligen inte lov. Det är visserligen skönt att kunna sova så länge man vill och att inte behöva sitta i lektionssalarna varje dag (under den här veckan har jag knappt haft någon ryggvärk, vilket jag har i princip varje dag under en normal skolvecka), men det är så grymt tråkigt i längden. För er som träffar kompisar varje dag är lov säkert underbara, men för mig, som inte riktigt har den möjligheten, är det galet tråkigt.

Mitt lov har gått till att vara sjuk (hur länge vet jag inte, men jag gissar på nästan hela lovet. Gick med huvudvärk och kände mig seg i flera dagar innan jag kom att tänka på att kolla om jag hade feber, vilket jag hade), plugg och att fixa och rida Charlie. Vet inte om jag har skrivit om det här, men han åker till sin nya ägare Jonna imorgon. Känns superbra, men jag kommer såklart sakna honom jättemycket. Jag vet dock att Jonna kommer ta hand om honom superbra och jag tror att han kommer trivas som fisken i vattnet i hans nya stall, så jag oroar mig inte för hans skull. Jag oroar mig nästan mest för mig själv, vad ska jag hålla på med nu, liksom? Jag måste börja sporta så fort som möjligt i alla fall, kan inte sitta hemma och bli fet. Lär sluta med att jag går tillbaka till simningen, antar jag..

Nu ska jag fortsätta plugga, har gjort nästan allt jag tänkte att jag skulle göra det här lovet. En fördel med att bo såhär avskilt är att man får väldigt mycket tid till skolarbete. Ganska tråkigt, men å andra sidan slipper man stressa ihjäl sig i skolan sen. Att kunna plugga är typ det bästa med loven för mig, haha.
Plugg, plugg och ännu mer plugg!


Kommentarer
monica

Tänker på dig idag som är så duktig så du släpper Charlie till nån som har mer tid. Det är väldigt osjälviskt av dig <3

2012-04-10 @ 17:55:06


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0