2011

Nu är det ett nytt år, och det betyder nya möjligheter! Under 2011 har väldigt mycket hänt, särskilt under sommaren och framåt. Därför tänkte jag köra en liten sammanfattning av 2011 :)
Januari

(Bilden är tagen på nyår 2010)

Januari var en rätt jobbig, men inte den värsta tiden jag varit med om. Jag mådde dåligt över saker som hänt under 2010 och jag var på BUP en gång i veckan. 
Jag var lite inne på fjortisstilen, mest för att passa in.

Februari

Jag skaffade den här bloggen!
Mådde fortfarande rätt dåligt, gick fortfarande hos BUP.
Hade haft Charlie, min häst, i två år. Utöver det var denna månad väldigt lugn.

Mars

Var på Så mycket bättre med kyrkan, U-N-D-E-R-B-A-R-T <3
Här träffade jag b la Fryk, som tillsammans med Emil och Linda, lärde mig att poia. Stort tack!
Under sista veckan i mars och första i april praoade jag dessutom på Kulla vreta gård, det var också en superkul upplevelse, som jag lärde mig jättemycket av!
(Emil och jag, på styltor)

April

Praoade, som sagt.

Efter det hade jag lov, och under halva det lovet var på jag påskläger med konfagänget. Skitroligt, men fick knappt någon sömn (pga att några nödvändigtvis skulle vara uppe och skrika hela natten när vi andra skulle sova).

Maj

Var på ett sista läger med konfagruppen. Sista veckan i maj konfirmerades jag.
Har ingen bra bild från min konfirmation.

Juni

Den mest blandade månaden det här året. 

Månaden började med att vi slutade skolan. Fyra dagar efter det började sommarkyrkan (typ sommarjobb, fast slappare ;)), det var grymt. Men trots att det var väldigt roligt, med roliga människor, en massa poiande, gudstjänster, andakter, bad, painball osv, så var det också hemskt. Den sista veckan av sommarkyrkan, på tisdagen, fick vi veta att David, vår käre klasskompis, en av mina få barndomsvänner, hade gått bort. 
Det var vidrigt, jag kunde inte sluta gråta. Den dagen grät jag mer än någon annan dag tidigare. Hela dagen blev dränkt, och det var givetvis inte bara jag som var med och dränkte den.
Vi åkte till kyrkstugan, ringde alla klasskompisar vi hade nummer till och bad de vi ringde till att ringa vidare, så att så många som möjligt kunde komma och ha minnesstund med oss. 

Trots det vidriga som hände i början av veckan slutade den med glada miner (i alla fall hos oss flesta), när vi körde paintball. Det var en väldigt rolig upplevelse för mig, och jag längtar till nästa gång jag ska spela. Hoppas det blir snart!
(Minnesplatsen vi gjorde till David, utanför musiksalen på skolan. Ett ställe där vi visste att han trivdes bra. Den minnesplatsen fanns kvar och underhölls under hela sommaren, tills skolan började och den flyttades in till våran enhet)


Juli

Jag lämnade Charlie på sommarbete i Arboga, hos mamman till Jenny, som äger stallet han vanligtvis står i.
Sen åkte jag till Taizé <3333
Herregud, det var det bästa jag någonsin gjort tror jag. Jag älskar verkligen det stället! Kyrkan, lugnet, att inte behöva ha en telefon på sig, värmen, naturen, ovädret som varade under någon av nätterna, regnet. ALLT. 
Här träffade jag även Simon, som jag var tillsammans med under en och en halv månad efter Taizé, haha.
Jag tog inga bilder, tyvärr. Som på alla sådana där större ställen finns ju en stöldrisk, och därför kände jag att jag inte ville ta med kameran. Jag ångrar mig, nu. Jag får helt enkelt åka tillbaka och fota det här året ;)

Jag tror det var i den här månaden, eller Juni, som vi behövde ta bort vår hund pga. hög ålder.
Under den här månaden, eller rättare sagt under vistelsen i Taizé, började jag acceptera den jag är. Bara att gå utan smink var svårt för mig innan det här, för jag trivdes inte riktigt i kroppen jag är född i. Men här började jag acceptera det faktum att jag är jag och ingen annan. I och med det började jag må bättre.
(Charlie, nysläppt på bete)

(finaste hunden <3)

Augusti

Var på Davids begravning. Det var jättevackert, men såklart väldigt sorgligt.
Hämtade hem Charlie igen (Han var borta i ganska exakt en månad)

Simon och Tobbe (en annan kille, som var tillsammans med Emma ett tag) kom upp till mig och Emma i en vecka. De bor vanligvis i Göteborg.
Skolan började igen.
Jag och Simon gjorde slut. Mådde rätt dåligt, men hade folk att prata med så det gick ganska snabbt över.

September

Den här och nästa månad måste nog vara mina favoritmånader.
Mellan 10-11 sep. drog Emma med mig på Kulturnatten, och gud vad jag är glad över att hon gjorde det. Det var en natt fylld av stoj, flummande och skratt. Dessutom träffade jag Lukas här. 
Den natten var helt enkelt awesome!
Utöver Kulturnatten hände inget speciellt egentligen. Jag fortsatte träffa Lukas, och fick ta en hel del skit för det senare.

Oktober

Här kan man räkna det som att jag och Lukas blev tillsammans. En av de bästa sakerna som har hänt mig.
Fick dock ta ännu mer skit nu, av en person som jag sett som min vän. Ganska jobbigt, faktiskt.
Träffade Max för första gången. Nu för tiden är han en nära vän till mig. Man kan nästan säga att han har ersatt personen som började hacka på mig för minsta lilla.
Fick hem min nya säng, så efter det har jag sovit som en kunglighet.
Var på gymnasiemässa, började bestämma mig vad jag skulle gå för linje osv.
Fick hem en ny häst i stallet, en litet unghäst-sto vid namn Espera :)

November

Var på konsert med Lukas, Emma och David. Det var awesome!
Såg Insense, Rise to remain, Ghost, Trivium och In flames.
Annars var november väldigt lugn.

December

Månaden började väldigt tungt, men det löste sig snart.
Veckan efter var det nobel på skolan. Superroligt, men jag åkte hem till Lukas och var med honom och Max istället efter ett tag eftersom att jag började få huvudvärk av musiken :(
Efter det var det julafton, jättemysigt. Skrev i några inlägg längre ner vad jag fick osv.

Ooooch igår var det nyårsafton. Det firades hos Lollo, med henne och Evelyn. Superroligt, men drog hem vid halv ett eftersom att jag behövde komma hem så att jag kunde fixa grejer här hemma idag. Har tyvärr ingen bild från igår så att man kan se skillnad från 31a år 2010 och 31a år 2011, jag tar knappt några egobilder längre.

Jaa, det var mitt år. Det har som ni ser gått upp och ner, men mest upp. Hoppas att det här året blir ännu bättre!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0