Blir så trött

Fint att jag när jag väl får för mig att skriva något här så är det något ganska negativt.. Aja, det här är en grej jag tycker att alla borde tänka lite på, det kanske är lite läsvärt i alla fall.

Några viktiga saker här i livet, i alla fall för mig, är respekt och hövlighet mot sina medmänniskor och djur i ens omgivning. Detta verkar dock inte självklart för alla.

Tänk er att en, eller flera personer, utgett sig för att vara ens vän(ner), för att sedan berätta ens hemligheter för personer som de verkligen inte får komma ut till. Väldigt ohövligt, enligt mig, tyvärr förekommer det väldigt ofta.

En annan sak jag ser som extremt ohövligt är när ens så kallade vän börjar anklaga en för saker. Det kan vara om vad som helst. Just att det är anklagelser från den tomma luften gör att jag tycker det är så himla elakt.

Hur många har inte blivit utsatt för något sv exemplen ovan?

Jag har jag tyvärr blivit utsatt för mycket sådant här under den senaste tiden. Det har varit så illa att jag helt enkelt har behövt bryta kontakten med de personerna. Jag ser ingen anledning till art jag ska prata och umgås med människor som får mig att må dåligt.

Vill bara poängtera att jag antagligen också har gjort saker som ses som kränkande under mitt liv, men jag försöker att alltid tänka mig för innan jag gör något, och att alltid göra saker på ett artigt och hövligt sätt (senast jag bråkade på ett ohövligt och omoget sätt var med en vän, för ett år sedan, men det löste sig som tur var på ett bra sätt).

Vart vill jag då komma med den här långa och störda texten om svek och elakheter?

Jag vill helt enkelt att ni alla ska tänka på hur ni beter er mot andra. Annars kanske ni blir "bortvalda", precis som personerna jag var tvungen att bryta kontakten med.

Kom ihåg, behandla andra som du själv vill bli behandlad. Det var allt jag hade att säga, god natt människor.



Kommentarer
Anonym

<3

2012-01-14 @ 00:48:26


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0