Min fotoutrustning

Kom på att det kanske är en bra idé att skriva vad jag fotar med, för att ni ska ha en inblick i vad jag har att jobba med, haha. Skrev visserligen om det förut, men alla kanske inte kommer ihåg, och några kanske inte ens har läst det inlägget. Därför kör vi en liten update!

 
Här är en väldigt dålig mobilbild på min kamera, mina objektiv och min blixt. Förutom det på bilden har jag två stativ. Ett stort och ett litet (dessa använder jag dock nästan aldrig).
 
Kamera - Canon 600D
 
Objektiv - Canon 18-55mm
                Canon 50mm
                Tamron 70-300mm
Canon Speedlite 430EX II
 
Filter - Två UV-filter. Ett från nikon (sitter på 50mm) och ett från HOYA.
Stativ - Ett Velbon VE3 och ett från SLIK
 
Detta är det jag använder när jag fotar. Inte mer, inte mindre. För det mesta använder jag 18-55mm objektivet och ibland 70-300mm. Blixten håller jag precis på att lära mig och det fasta objektivet hade jag mest med mitt gamla kamerahus (eller ja, det är egentligen min mammas, men det är jag som har använt det). Stativen använder jag som sagt ganska sällan. 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0