Morgonstund har guld i mun

Att jag är en morgonmänniska har jag vetat ett bra tag. När jag väl har slagit upp ögonen har jag lätt för att gå upp, trots att klockan bara är någonstans runt småtimmarna. Missförstå mig inte, jag kan för det mesta sova ganska länge jag också, men att gå upp tidigt är inget som stör mig. Att däremot stanna uppe länge är jobbigt så det heter duga. Jag går hellre och lägger mig tidigt, för att komma upp tidigt på morgonen. Här får ni dock heller inte missförstå mig och tro att jag inte kan stanna uppe längre än till halv nio på kvällen, för det stämmer inte alls. Jag kan precis som många andra stanna uppe större delen av natten, bara jag har en bra anledning. 
 
Idag, eller snarare igår, var en sådan dag då jag gick och la mig alldeles för tidigt. Föregående natt var den natt när jag höll på med designen, vilket avslutades runt 03.00. På morgonen blev jag väckt klockan 08.15 för att åka på min lillasysters avslutning. Detta skrev jag om igår, så någon ytterligare fördjupning känns onödig. Man kan i alla fall, kort sagt, säga att det inte blev mycket sömn igår natt, vilket gjorde att jag var ganska trött på kvällen. Detta resulterade då i att jag gick och la mig runt 20.00. Om jag var en sådan person som kunde sova till långt in på dagen utan någon vidare anledning hade detta inte varit något problem, men så är som ni förstår inte fallet. Strax innan midnatt vaknade jag och kunde inte somna om. 
 
Under tre timmar varvade jag mellan att titta på klipp från Criss Angel Mindfreak och på diverse trick, och att helt enkelt bara ligga och filosofera. När klockan började närma sig 03.30 klev jag upp och satte på mig kläder. Under tiden jag filosoferade märkte jag nämligen att det var klart på himlen, vilket gjorde att jag hoppades på att få lite fina bilder på soluppgången, när solen väl skulle ha lust att titta fram.

Nu har jag alltså varit uppe i snart fem timmar, och på den tiden har jag hunnit fundera på livets stora gåtor, tittat på en massa konstiga stunts och trick, försökt fundera ut hur stuntsen och tricksen gick till och fotat. Inte så pjåkigt, om jag får säga det själv!
 
Nu blev det väldigt mycket text, och med ett kanske lite seriösare språk än vad som brukar förekomma här på bloggen. För att ni inte ska bli uttråkade slänger jag därför upp lite bilder!
 
Haha, så himla härlig hon är, min katt!
 
Dagens klockan fyra på morgonen-look


Kommentarer
Monica

Jättegrattis på 16-årsdagen <3
Dagen blir jättelång när du gick upp sååå tidigt. Hoppas du hann i säng igen innan sången och tårtan kom!
Kram

Svar: Tack så mycket <3 Jag gick och la mig vid sju igen och sov till tolv, så jag har fått några timmar till. Sång och tårta tar vi ikväll istället, det blir lättast så. Kram <3
annesarbete.blogg.se

2012-06-21 @ 10:42:25


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0