Naglar

Jag får ofta frågor om huruvida jag fixar mina naglar själv eller inte, och jag får ännu oftare höra att de är väldigt fina, vilket jag tackar för! Själv tycker jag inte att de är speciellt snygga, men det är kul att folk gillar dem. 
 
Eftersom det är så många som undrar hur jag gör tänkte jag att jag lägga upp en liten tutorial, typ. Enjoy!

Sakerna jag använder mig av
Vitt nagellack jag hittade i badrumsskåpet förut.
Ceriserosa nagellack från Isadora
Beige nagellack från Isadora
Svart nagellack från Depend
Nagellackspensel från ett nail art-nagellack från Depend (smalare penslar än de vanliga nagellacken, annars är det ingen skillnad)
Nagellacksborttagning
Bomullspads
Nagelfil
Fuktig svamp
(+ vaselin)
 
 
1. Börja med att ta bort rester från ditt gamla nagellack (ganska självklart)

2. Fila naglarna så de är jämna
 
3.Ta din första färg, jag har valt en beige färg från Isadora 
 
4. Låt torka
 
5. Stryk lite vaselin på huden runt naglarna. Detta gör att det blir lättare att ta bort nagellacket som hamnar utanför i kommande steg. 
 
6. Ta en svamp som du har fuktat och måla din andra färg på. Jag har valt en ceriserosa färg, även den från Isadora. Tryck eller "dutta" sedan svampen mot den övre halvan av nageln. Låt torka.
 
 
Såhär ser det ut (jag har kommit åt tippen av tumnageln med någonting, det är därför det inte finns något nagellack där). Det glansiga är vaselin, jag har inte så fet hy ;)
 
6. Ta din tredje färg och gör likadant som med den andra, fast lite högre upp. Jag har använt ett svart lack från Depend (fick ingen bra bild på det, men jag tror inte det är så svårt att förstå hur det ser ut ;))
 
7. Ta en tunn pensel/nål/tandpetare/vad ni nu vill använda och ett vitt nagellack. Dra en linje diagonalt över nageln. Ta bort eventuellt kladd som har kommit utanför nageln.

Klart!
Jag valde att inte ta något klarlack över, men det gör ni som ni vill! 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0