Poi

För er som inte har hängt med sedan sist jag berättade om mina fritidssysslor kan jag ju förklara vad poi är. 
 
Poi kommer från början från Nya Zeeland och användes av maorierna. Man hade dem både som handledsträning och som vapen i strid. Hela grejen går ut på att man har en tyngd på ett snöre eller en kedja, som man sedan svingar runt kroppen. Detta kan man göra med eller utan eld, men många satsar på att köra med eld, eftersom det ser coolast ut, haha. Annars kan man köra med bland annat LED-poi och kiwido, som jag har på videon nedan. 
 
Jag vill bara påpeka att det jag gör på videon inte är direkt seriöst, jag bara slöpoiar lite. Freja fick för sig att det var en bra idé att filma, haha. Det är liiite mer spännande att titta på en eldshow, haha. 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0