Ny blogg :)

Ja.. Ny blogg igen då, men den här gången bara om hästar!
Jag har redan en "vanlig" blogg och en fotoblogg, så vissa kommer väl anse att en tredje blogg är onödig, men skitsamma!
Tänkte dra lite info om mig och min häst, so here we go.

Jag heter Anne och är 14 år gammal, fyller 15 i Juni.
På fritiden ritar jag, rider, fotar, skriver och lyssnar på musik.
Det finns inte mycket att säga om mig, jag är bara vanlig. Ingen super talang på någonting, men jag är inte kass heller. Jag är varken fet eller smal, varken snygg eller ful. Jag är liksom, normal.
Min häst heter Charlie och är importerad från Irland.
Han är 14 år i år, alltså ett år yngre än mig, och är ett riktigt energiknippe.
Paret vi köpte honom av hade köpt honom från ett ponnygaloppstall i Danmark, och när han kom var han i ett riktigt dåligt skick. Han var rädd, man kunde inte komma nära hans huvud och han gick knappt att sitta på utan att han rusade iväg, så de har gjort ett bra jobb med honom. När vi köpte honom var han fortfarande väldigt rädd om öronen, och det är han fortfarande, trots att han har blivit mycket bättre. Charlie är en förvuxen ponnyvalack på 153 cm. Han är skäck och eftersom vi inte har någon stam så vet vi inte vad han är för ras, men vi tror på en korsning mellan Irish cob/något fullblod. 
Han har fått beröm för sina gångarter från många håll, b la. från både c- och b-tränare. Nu säger jag inte att han har supergångarter, men för hans storlek och "ras" så är de ganska hyfsade.
Vi tränar ungefär på LA-nivå i dressyr och vi hoppar runt 1.20-1.30 på träning. Med mer träning kommer vi dock komma högre. Han tycker inte om löshoppning och fattar inte riktigt vad det går ut på, så att titta på hans löshoppningsresultat skulle inte göra honom rättvisa.
Jag skulle kunna berätta massor om min lilla häst, men jag väljer att avsluta här. Jag har skrivit hela historien om mig och Charlie på min bdb, så om någon vill att jag ska lägga upp den här så kan jag göra det.
Fick bli tre bilder, snabbt framletade.  Lovar att fixa fram fler! Blir även lite (=antagligen massor) med filmer.


Kommentarer
M

Jag föredrar framtiden istället för historien...

Låt historiken ligga på bdb och skriv om framtiden för duktiga du och din fina häst...

Släpp DÅ, och tänk NU och SEN

STOR KRAM <3

/M

2011-02-05 @ 18:45:36


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0