Underbara lärare

Eftersom att alla klagar så sjukt mycket om mycket läxor, elaka lärare osv. så tänker jag faktiskt säga vad jag tycker också.

Jag älskar mina lärare! De är otroligt duktiga på vad de gör, de lägger ner sin själ i att hjälpa oss att få bästa möjliga förutsättningar inför gymnasiet och senare i livet. Det är så HIMLA orättvist att säga att de är elaka med mycket läxor, prov, läxförhör mm. Fattar ni inte att det är för vår skull de gör det? Utan alla läxor skulle vi inte lära oss tillräckligt mycket  för att klara oss. Proven är ju faktiskt inte alls svåra om vi har läst ordentligt på våra läxor. Då är det bara som en liten extrakoll, eller hur? Det är dessutom inte lärarna som bestämmer vad vi ska lära oss, de följer bara målen de har fått i handen.
Det är inte bara vi elever som har det stressigt i skolan, tänk på alla lärare?! Vi kan ta ett engelskaprov, t ex. Vi har en del att plugga på, jag vet, men tänk M som ska rätta över 40 prov. Skulle vilja se någon av oss elever rätta alla dem på en kväll.. Visst, om man sätter sig och rättar när man kommer hem och sen sitter och rättar hela kvällen + halva natten så går det att hinna igenom rätt många, men tänk på att lärarna också är människor. De vill också ha fritid! Att plugga till ett prov kanske tar två timmar för oss elever, en lärare behöver flera kvällar, fullproppade med rättning, för att bli klar med det där jävla provet. Tänk på det innan ni klagar.
(Och JA, jag vet att jag också har klagat en del, men det är verkligen inte lika mycket som man hör i Alfa nästan varje dag.)
Nej, jag tycker i alla fall otroligt mycket om mina lärare och jag kommer sakna dem sjukt mycket när jag slutar nian. ♥


Kommentarer
Anna

Jag håller faktiskt med dig, as bra med lärare som peppar och mycket läxförhör och prov, gymnasiet är svårare och har man int gjort något på grundskolan blir det extremt svårt sen, T.ex. vi på Jensen hade prov tre veckor in på terminen i F.ekonomi och det har du ju bara läst i tre veckor total eller hur? :)

2011-10-28 @ 18:36:36
URL: http://mylifeasfitch.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0