Taizé 2012

Eftersom jag behövde åka innan jag blev klar med det här inlägget lägger jag upp det nu, istället. Annars hade det kommit upp tidigare. Ledsen för det kassa uppdateringen, igen.
 
Nu har jag tillräckligt med energi för att orka blogga, tror jag.
 
För ett par dagar sedan kom jag alltså tillbaka till Sverige efter en vecka hemma i Taizé. Det var så otroligt härligt att vara tillbaka. Obeskrivligt. Det här året var dessutom tio gånger bättre än förra året, vilket jag inte trodde var möjligt när jag satt på bussen från Sverige för elva dagar sedan. Men tyvärr finns det baksidor på allting. Det blev såklart väldigt mycket svårare att åka därifrån än vad det var förra året. Det har nog aldrig gjort så ont att lämna en plats som det gjorde i söndags. Jag ville verkligen inte åka. 
 
Den här veckan var mycket mer social än förra årets. Jag lärde känna min grupp mycket mer (gruppen bestod till största del av årets konfirmander, vilka jag inte har kunnat umgåtts så mycket med), träffade många nya, otroliga människor, och böt nästan helt från svenska till engelska. Förra året hängde jag ju nästan bara ihop med svenskar, så då pratade jag inte direkt mycket engelska.
 
Det här året var i alla fall awesome, och jag hade kameran med. Förra året var jag för nojjig och trodde att den skulle bli stulen, höhö. Nu har jag i alla fall en massa bilder jag kan dela med mig av. Enjoy!
 
En liten gåva till vem som nu vill ha dem. Lämnade dem på ett bord i Oyak, i alla fall.
 
Såhär glad var över att åka till Sverige igen


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0